چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
دفاع وقدس

حوزه / معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران یزد با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، از برپایی نمایشگاه «امتداد عاشقی» در مدارس علمیه خواهران استان یزد در هفته دفاع مقدس خبر داد.

مریم حسن‌پور معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، با اعلام برنامه‌های هفته دفاع مقدس مدارس علمیه خواهران استان اظهار داشت: برنامه‌های متعددی به این مناسبت در تمامی مدارس برنامه‌ریزی شده که در طول این هفته اجرا خواهد شد.

وی از برپایی نمایشگاه «امتداد عاشقی» در مدارس علمیه خواهران خبر داد و افزود: در این نمایشگاه مجموعه عکس‌های دفاع مقدس برای بازدید طلاب و اقشار مختلف به نمایش گذاشته می‌شود.

حسن‌پور با اشاره به اجرای مسابقات مختلف در هفته دفاع مقدس، مسابقه متن‌خوانی دفاع مقدس با محوریت پیام تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به طلاب و روحانیون به‌عنوان منشور روحانیت را از آن جمله دانست و گفت: مسابقه قهرمانان دفاع مقدس، قصه‌گویی از یادها از دیگر برنامه‌هاست که در قالب آن داستان یا روایت درباره قهرمانان دفاع مقدس نوشته می‌شود.

وی برگزاری مسابقه نقاشی از یادها ویژه فرزندان طلاب با محوریت صحنه‌ها و خاطرات دفاع مقدس، مسابقه «تصویری از فداکاری» در قالب عکاسی با موضوع مستندنگاری از آثار دفاع مقدس و یادگاری‌ها و همچنین مسابقات ورزشی با عنوان «در سایه افتخار» در قالب برگزاری مسابقات ورزشی بین مدارس علمیه خواهران را از دیگر مسابقاتی دانست که در این هفته اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد از برگزاری محفل «مثل شهدا» با حضور طلاب خبر داد و بیان کرد: در قالب این محفل به روایتگری خاطرات زندگی شهدا توسط راویان دفاع مقدس پرداخته می‌شود.

وی برپایی کرسی تلاوت قرآن کریم هدیه به شهدای دفاع مقدس، تکریم یادگاران عشق در قالب دیدار با خانواده شهدا، «در محضر مربی شهدا» با دعوت از مادر شهدا به مراسم صبح‌گاه طلاب، برپایی محفل شعر و دل‌نوشته‌ و اجرای مسابقه شعرخوانی و دکلمه‌خوانی با موضوعات مرتبط با دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌ها در هفته دفاع مقدس برشمرد.

حسن پور یادآور شد: اجرای پویش «من رزمنده‌ام» با محوریت بیان خاطرات روحانیون رزمنده، برگزاری نشست «دفاع مقدس در چشم‌انداز نسل‌ها» در قالب بررسی تفاوت‌ها و شباهت‌ها در درک و تجزیه و تحلیل دفاع مقدس، اکران فیلم سینمایی دفاع مقدس، تولید پادکست از کتاب شهدا، برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس، برگزاری کارگاه رسانه و دفاع مقدس، برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع دفاع مقدس از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته دفاع مقدس برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha